آمریکا غروب شنبه در نخستین واکنش به نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران مدعی شد که این انتخابات به تغییرات اساسی در ایران منجر نخواهد شد.

حضور مردم پایتخت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳| تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت امور خارجه آمریکا امروز شنبه در پاسخ به سوالات خبرگزاری «آسوشیتد پرس» در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری ایران با نقض آشکار منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مختلف ادعا کرد که این انتخابات «آزاد یا عادلانه» نبوده است!

به گزارش «آسوشیتد پرس»، وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص افزود: ما هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییر اساسی شود! اگر دیپلماسی در خدمت منافع آمریکا پیش برود، آن را دنبال خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر مسعود پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی، برنده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شود.

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران، رئیس‌جمهور چین پیامی در این باره صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، رئیس‌جمهور چین روز شنبه (امروز) پیامی برای مسعود پزشکیان ارسال کرد و به او انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

کاخ کرملین نیز بیانیه‌ای را از سوی رئیس‌جمهور روسیه در خصوص نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران منتشر کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک خود به پزشکیان تصریح کرد: «روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است و دو طرف، تلاش‌ها در زمینه موضوعات مهم را هماهنگ خواهند کرد».

کد خبر 865054
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
    0 3
    بسم الله الرحمن الرحیم هر دو جریان آقای سعید جلیلی و آقای محمد باقر قالیباف در شکست جریان انقلاب در انتخابات چهاردهمین ریاست جمهوری که به پیروزی آقای پزشکیان با گرایش رفاهیات و پیرو از غرب انجامید به یک اندازه مقصر هستند . قبل از انتخابات دور اول علما فرمودند اجماع کنید اجماع نکردید؛ رای مردم مومن و مستضعف بینتان شکسته شد. چه بسا یکی از دو برادر بزرگوار درهمان دور اول رئیس جمهور شده بودید.الان حس مشمئزکننده ادامه ی دولت آقای حسن فریدون حزن عجیبی دارد. در این بلا از خود گذشتگی نکردید. تکلیف الهی در خیر و شر قرار دارد. و سعی کنیم( وتوبو الی الله) در مجلس شورای اسلامی و در دولت سایه خود جوش و با جهش در مقابل هر امر و اجرای خلاف دین بایستیم. باورمان باشد وتردید نکنیم که آمریکا دشمن وغیر قابل اعتماداست .و با وطن فروشان و خائنین ملت تا پای جان بجنگیم .گوش به فرمان ولی امر آقا سید علی خامنه ای باشیم .